22.06 Φωτογραφίες και Βίντεο από την άφιξη στην α/β Florennes και τη "δοκιμαστική"

F-16D 616 F-16D 616 Greece Air Force
F-16D 616 Greece Air Force F-16D 616 Greece Air Force
Νέα δεδομένα αναφορικά με την αποστολή του αναγνωριστικού RF-4ETM της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας που κατερρίφθη από πυρά αντιαεροπορικών συστημάτων της Συρίας έρχονται στο φως της δημοσιότητας καθώς αποκαλύπτεται ότι και η Κυπριακή Δημοκρατία βρέθηκε στο στόχαστρο της τουρκικής επιθετικότητας. 

Η διαδρομή που ακολούθησε το RF-4 σύμφωνα με την Radical


Συγκεκριμένα, το ζεύγος των τουρκικών αεροσκαφών RF-4ETM απογειώθηκε στις 10:30 από την αεροπορική βάση Erhaç με νοτιοδυτική κατεύθυνση και περί τις 11:00 εισήλθε στο FIR Λευκωσίας, την ώρα που βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη η ΤΑΜΣ Διοικητικής Μέριμνας ΔΗΜΗΤΡΑ-2012 της Εθνικής Φρουράς. 


Σύμφωνα με την κυπριακή εφημερίδα Αλήθεια, προηγουμένως αεροσκάφος CN-235Μ EW εντοπίστηκε στον κυπριακό εναέριο χώρο, προφανώς για την παρακολούθηση και καταγραφή των ηλεκτρονικών εκπομπών της Εθνικής Φρουράς. Από εκείνη τη στιγμή, το ΓΕΕΦ διέταξε σιγή ασυρμάτων και ενεργοποιήθηκαν τα συστήματα προστασίας ηλεκτρονικών παρεμβολών. 



Σύμφωνα με την ίδια πηγή, μετά τις 12:00 το ζεύγος των τουρκικών RF-4ΕΤΜ κατευθύνθηκε ανατολικά και στη συνέχεια πήρε βόρεια πορεία. Πενήντα πέντε περίπου χιλιόμετρα από το Ακρωτήρι του Αποστόλου Αντρέα και πολύ κοντά στο σημείο όπου το κυπριακό FIR συναντά το συριακό, το στίγμα του ενός αναγνωριστικού αεροσκάφους εξαφανίστηκε από τα ραντάρ της Εθνικής Φρουράς. Ακολούθως καταγράφηκε ο απόπλους τουρκικής τορπιλακάτου από το κατεχόμενο λιμάνι της Αμμοχώστου ενώ σχεδόν ταυτόχρονα τουρκικά αεροσκάφη κατέφθαναν στην περιοχή που κατέπεσε το τουρκικό αναγνωριστικό.

Strategy-Reports 


Το τουρκικό αεροσκάφος το οποίο καταρρίφθηκε από τη Συρία πιθανόν να εκτελούσε αναγνωριστική πτήση πάνω από τη Κύπρο και να είχε ξεφύγει της πορείας του γράφει την Κυριακή η εφημερίδα Sunday Times επικαλούμενη τουρκικές πηγές.

Οι εντάσεις μεταξύ Τουρκίας και Κύπρου, προσθέτει η εφημερίδα, έχουν οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση του αριθμού αναγνωριστικών πτήσεων από τουρκικά μαχητικά μετά την απόφαση της Λευκωσίας να προχωρήσει στις έρευνες για εντοπισμό φυσικού αερίου.

Τον Μάιο τουρκικά και ισραηλινά μαχητικά ενεπλάκησαν σε εικονικές αερομαχίες πάνω από τη βόρεια Κύπρο.

Πηγή


Την αντικατάσταση των παλαιότερων πυροσβεστικών αεροσκαφών CL-215 από πιο σύγχρονα CL-415 μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ εξετάζει το Πυροσβεστικό Σώμα. Η αναγκαιότητα για άμεσο εκσυγχρονισμό του στόλου των ιπτάμενων πυροσβεστικών μέσων επισημάνθηκε και από την υπηρεσιακή κυβέρνηση Π. Πικραμμένου, με αφορμή τις ελλείψεις και τα προβλήματα που διαφάνηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο κατά τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Ανατολική Αττική.

Επίσης το Πυροσβεστικό Σώμα σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις αποφάσισε να προχωρήσει στη βελτίωση του συστήματος Διοίκησης και Ελέγχου. Επί της ουσίας θα υπάρξει διασύνδεση με αυτό των Ενόπλων Δυνάμεων στο πλαίσιο του σχεδίου «Δευκαλίων».

Η ανάγκη λήψης των δύο παραπάνω ουσιαστικών αποφάσεων επισημάνθηκε και εν συνεχεία αποφασίστηκε με κυβερνητικό επίπεδο μετά τις διαδοχικές επισκέψεις των αρχηγών ΓΕΕΘΑ και του Πυροσβεστικού Σώματος στην 112 Πτέρυγα Μάχης που εδρεύουν τα μέσα αεροπυρόσβεσης.

Πηγή
Η ιστορία της πρώτης Ελληνικής βόμβας LGB (Laser Guided Bomb) ταυτίζεται και με το πρώτο Ελληνικό πρόγραμμα ανάπτυξης οπλικού συστήματος υψηλής τεχνολογίας.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για την Ελληνοποίηση των συστημάτων που οι ε.δ. χρησιμοποιούσαν , η τότε ηγεσία της ΠΑ και του υπουργείου άμυνας πρότεινε την ανάπτυξη συλλογής μετατροπής iron bomb σε βόμβα καθοδήγησης απο δέσμη laser.Η ομάδα που ανέλαβε το εγχείρημα συγκροτήθηκε στο ΚΕΤΑ και αποτελούνταν από τον Σμηναγό Χατζηαναστασίου , πέντε σμηνίτες απόφοιτους πανεπιστημιακών και τεχνικών σχολών - οι οποίοι με την απόλυση τους απορροφήθηκαν από την αμυντική βιομηχανία - ενώ Α.Πολάτος καθηγητής ΣΑΕ (Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου) του ΤΕΙ Πειραιά σχεδίασε και κατασκεύασε τα ηλεκτρονικά.Η ομάδα ''πάτησε'' στη Paveway I και εφαρμόζοντας ''reverse engineering'' κατασκεύασε την πρώτη Ελληνική βόμβα καθοδήγησης από δέσμη laser.

Τέλη του 1981 έγινε η πρώτη δοκιμή στο πεδίο βολής Κρανιάς με δύο βόμβες Mk82 να φορούν ισάριθμες συλλογές μετατροπής.Για την πραγματοποίηση των αφέσεων χρησιμοποιήθηκαν δύο Phantom,το πρώτο λειτούργησε σαν φορέας των LGB ενώ το δεύτερο με καταδείκτη χειριζόμενο από τον ΧΟΣ (Χειριστή Οπλικών Συστημάτων) φώτισε το στόχο . Η πρώτη δοκιμή απέτυχε , οι μηχανικοί όμως χωρίς να αποθαρρυνθούν επέστρεψαν και στη δεύτερη απόπειρα τους η οποία ήταν αρκετά επιτυχής , το αεροσκάφος πραγματοποίησε άφεση του όπλου από ύψος 2.000 - 3.000  , δημιουργώντας έτσι ελπίδες για το μέλλον  του προγράμματος.Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ερευνητικής ομάδας χρειάζονταν και άλλες δοκιμαστικές οι οποίες τελικά δεν έγιναν.


Η LGB που αναπτύχθηκε στο ΚΕΤΑ


Ακολούθως το 1983 ο επικεφαλής της ομάδας ανάπτυξης Σμηναγός Κ. Xατζηαναστασίου πραγματοποίησε και παρέδωσε στο υπουργείο εθνικής άμυνας προμελέτη για την ανάπτυξη μιας νέας κατευθυνόμενης βόμβας . Η προμελέτη εστάλη στον τότε υπουργό εθνικής άμυνας ο οποίος την κοινοποίησε στις κρατικές αμυντικές βιομηχανίες ΕΒΟ ΕΑΒ ΠΥΡΚΑΛ και την ιδιωτική ΕΛΦΟΝ για να εξεταστούν οι δυνατότητες ανάπτυξης και παραγωγής της 

Δυστυχώς η ομάδα που είχε ξεκινήσει το πρόγραμμα κατασκευής της πρώτης Ελληνικής LGB διαλύθηκε ενώ ο επικεφαλής διώχθηκε ποινικά* με τη κατηγορία της διαρροής απόρρητων στοιχείων σε ιδιωτική εταιρία παρά το γεγονός ότι αυτό είχε πραγματοποιηθεί μέσα από τις διαδικασίες των υπηρεσιών του υπουργείου εθνικής άμυνας.

Η ιδέα για τη σχεδίαση μιας Ελληνικής κατευθυνόμενης βόμβας  έπεσε σε αδράνεια για δύο χρόνια , εώς το 1985 οπότε και υπήρξε ενεργοποίηση συναφούς προγράμματος για την ανάπτυξη LGB από την ΕΑΒ.Το πρόγραμμα ξεκινούσε από το μηδέν , η εταιρία αξιοποιώντας τη τεχνογνωσία της και το προσωπικό της τότε νεοσύστατης Διεύθυνσης Έρευνας και Ανάπτυξης κατασκεύασε τη ''Σάρισα'' . Συνολικά κατασκευάστηκαν 8 πρωτότυπα συλλογών LGΒ τα οποία μπορούσαν να προσαρμοστούν σε σώμα Mk82 , Mk83 και Mk84 .

Αν και η αρχή λειτουργίας της ήταν ίδια με αυτή της οικογένεια των βομβών Paveway , η Σάρισα ενσωμάτωνε αρκετές καινοτομίες της εποχής που επικεντρώνονταν σε νέας φιλοσοφίας  προενισχυτή του φωτοανιχνευτή και του λογαριθμικού ενισχυτή των οποίων οι σχεδιαστικές παράμετροι περιόριζαν το CEP ( Circullar Error Probability - Πιθανότητα Κυκλικού Σφάλματος ) σε μόλις 3 πόδια (1 μέτρο) στον αντίποδα η Paveway ΙΙ παρουσίαζε τιμή CEP 10 ποδών.Επίσης μελετήθηκε και εξομοιώθηκε η βαλλιστική τροχιά του όπλου από διάφορες συνθήκες άφεσης ώστε να εκπονηθεί φάκελος πτήσης του.

Το πρόγραμμα χαρακτηριζόταν από αυξημένη αυτονομία ως προς τη παραγωγή του όπλου . Η θερμική μπαταρία και η γεννήτρια πεπιεσμένου αερίου κατασκευάστηκαν από Ελληνικές βιοτεχνίες , ο λογαριθμικός ενισχυτής και οι βαθμίδες του συστήματος καθοδήγησης σχεδιάσθηκαν και κατασκευάσθηκαν από την ΕΑΒ , ο φωτοανιχνευτής ήταν επίσης προϊόν σχεδίασης των μηχανικών ΕΑΒ και κατασκευαζόταν στη Βρετανία ενώ τα σώματα Mk82 και Mk83 παράγονταν στην Ελλάδα.

1988 η ''Σάρισα'' δοκιμάστηκε στο πεδίο βολής Κρανιάς με απόλυτη επιτυχία , από τις 8 συλλογές που είχαν κατασκευασθεί οι 4 χρησιμοποιήθηκαν από δύο Phantom.Χαρακτηριστικά δύο ''σενάρια'' άφεσης , στο ένα η βόμβα (dummy) χτύπησε βαρέλι που εξομοίωνε στόχο ενώ στο δεύτερο κατάφερε να πετύχει το πυργίσκο άρματος M-47 εκτινάσσοντας το στον αέρα.


Η συλλογή μετατροπής ''Σάρισα'' της Ε.Α.Β.


Παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα απέκτησε υποστηρικτές - εντός ΠΑ - δεν υπήρξε κάποια προμήθεια του όπλου από την ΠΑ έστω και σε μικρή ποσότητα , προδιαγράφοντας έτσι το μέλλον του και εξαλείφοντας κάθε εξαγωγική προοπτική.Παρόλα αυτά και χωρίς περαιτέρω επίσημη υποστήριξη οι μηχανικοί της ΕΑΒ συνέχισαν να εργάζονται πάνω στην ''Σάρισα'' πραγματοποιώντας σειρά από βελτιώσεις στο αρχικό σχέδιο αλλά το project έμελλε να απαξιωθεί , έτσι την ταραγμένη πολιτικά περίοδο 1989 -1990 η προσπάθεια σταμάτησε άδοξα.

1995 , δηλώσεις του πρόεδρου της ΕΑΒ Αθ. Νέζη στο περιοδικό Στρατηγική (Τεύχος 9 - Ιούνιος 1995) :

''Προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης όπως αυτό της LGB ολοκληρώθηκαν κανονικά και μάλιστα με επιτυχία.Ο λόγος που δεν προχώρησαν σε ό,τι αφορά τη μαζική παραγωγή προϊόντων και τη διάθεση του σχετίζεται με τις επιλογές του αμερικάνικου management , το οποίο περιόρισε σημαντικά , υποβάθμισε θα έλεγα τις δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης.Πάντως ειδικά για τις LGB έχει επιδειχθεί ενδιαφέρον από ξένους πελάτες και θα υπάρξει επαναδραστηριοποίηση σχετικά με αυτό το πρόγραμμα.''

1996 , 8 χρόνια μετά τις πετυχημές δοκιμές της ''Σάρισας'' η κρίση των Ιμίων θα είναι το εφαλτήριο για την επαναδραστηριοποίηση του προγράμματος.Τη χρονιά της κρίσης η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών προσπάθησε να ξεκινήσει το πρόγραμμα ανάπτυξη βόμβας καθοδήγησης laser με μια πρόσθετη βελτίωση στα υπάρχοντα σχέδια , τη προσθήκη πυραυλοκινητήρα - κατά τα πρότυπα της AGM-123A Skipper II - που θα επέτρεπε στο όπλο να πλήττει στόχους σε μεγαλύτερη απόσταση.

Η πρωτοβουλία για την τοποθέτηση του πυραυλοκινητήρα της Skipper II στην Ελληνική LGB άνηκε στον Αίθωνα Ναρλή ο οποίος ήταν προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνολογίας και Ανάπτυξης της ΓΔΕ . Ο Α.Ναρλής το Φθινόπωρο του 1997 κατά τη διάρκεια της συνόδου της Ελληνοαμερικανικής Αμυντικής συνεργασίας Dica , ζήτησε από τις ΗΠΑ να δοθεί στην Ελλάδα ο φάκελος παραγωγής του AGM-123A - του οποίου η παραγωγή είχε σταματήσει - για να εισπράξει αρνητική απάντηση καθώς οι Αμερικανοί εκτιμούσαν πως η Ελλάδα στο άμεσο μέλλον θα αγόραζε επιπλέον Paveway II.

Στον αντίποδα το ενδιαφέρον της τότε ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ δεν ήταν ανάλογο της σημασίας του προγράμματος και έτσι για μια ακόμη φορά η Ελληνική LGB ''Σάρισα'' οδηγήθηκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας ...


Το παραπάνω κείμενο αποτελεί απόσπασμα άρθρου του Γιώργου Τσιμπούκη με τίτλο ''Απόρρητα Ελληνικά Προγράμματα Οπλικών Συστημάτων'' και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Στρατηγική 12-2011.Η αναδημοσίευση γίνεται κατόπιν αδείας από το συγγραφέα.Τις θερμές μας ευχαριστίες.




* 

1)Περιοδικό Πτήση Φεβρουάριος 1992, άρθρο του Γιώργου Χριστογιαννάκη για την Ελληνική αμυντική βιομηχανία :


Αναβάθμιση των ερευνητικών κέντρων που υπάγονται στο
υπουργείο Εθνικής 'μυνας και η εξασφάλιση σχετικής αυτονομίας
και ευελιξίας που θα τους επιτρέπουν να συνεργάζονται με τη
βιομηχανία. Είναι χαρακτηριστική εδώ η περίπτωση του
επισμηναγού K. Χατζηαναστασίου που πέρασε από στρατοδικείο
γιατί προσπάθησε να υλοποιήσει σε συνεργασία με τη βιομηχανία,
τη βόμβα λέιζερ που είχε αναπτυχθεί στο KETA.


2)Περιοδικό Πτήση Οκτώβριος 1993,ο  Γιώργος Χριστογιαννάκης απαντά σε γράμμα αναγνώστη :


Όχι αγαπητέ φίλε . O σμηναγός Κωνσταντίνος Χατζηαναστασίου δεν είναι στην Πολεμική Αεροπορία . Σήμερα, εννιά χρόνια αργότερα , η βόμβα λέιζερ που σχεδίασε δεν παράγεται ούτε από κρατική ούτε από ιδιωτική εταιρία . Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε δεκάδες παρόμοιες περιπτώσεις που η άγνοια και πολλές φορές η δόλια τακτική των αρμοδίων , έχει στείλει ανεπιστρεπτί στο καλάθι των αχρήστων . H έντονη ενασχόληση μας με το θέμα μας έχει πείσει
ότι οι δυνατότητες υπάρχουν.Αρκεί να υπάρχει η θέληση.
Αρκεί να μην υπάρχουν άνθρωποι σε θέσεις κλειδιά που θα
επαναλαμβάνουν το στερεότυπο σλόγκαν: Αυτά τα πράγματα δεν
γίνονται στην Ελλάδα.


3)Προσφυγή του Σμηναγού Κωσταντίνου Χατζηαναστασίου στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων , από την ιστοσελίδα iidh διαβάζουμε :

The case is numbered 69/1991/321/393. 

Mr Hadjianastassiou, a Greek national, is an aeronautical engineer.At the material time he was a captain in the air force.As the officer in charge of a project for the design and production of a guided missile, he submitted, in 1982, a report to the Air Force Technological Research Centre ("K.E.T.A.") on the missile onwhich he had been working.  In January 1983 he communicated to a private company ("ELFON Ltd") another technical study on guided missiles, which he had prepared himself.

On 4 July 1984 a chamber of the Permanent Air Force Court of Athens (Diarkes Stratodikeio Athinon) charged the applicant and another person with disclosing military secrets.On 22  October 1984 the court found Mr Hadjianastassiou guilty of having transmitted to ELFON a series of ten items of information together with "all the technical and theoretical data" appearing in the K.E.T.A. report.It sentenced him to two years and six months imprisonment.


Following a hearing held on 28 February and 1 March 1985, theCourts-Martial Appeal Court appointed two experts - professors at theAthens Polytechnic School - who, with two other experts, designated by the applicant, compared the two studies.In their report of 26 September 1985 the two professors concluded as follows:

       "... in our opinion, the two studies, for the K.E.T.A. and ELFON, follow different methods, the two missiles are different and the second is not a copy of the first ... .Nevertheless, some transfer of technical knowledge inevitably occurred ... .  It is not possible to determine the extent of such transfer beyond what is mentioned above under (b), (c) and (d), because the ELFON study and even more so the K.E.T.A. report were shoddily drafted and were full of imprecisions and omissions; it should be stressed that in both studies the aerodynamic data are erroneous ..."

They noted that Mr Hadjianastassiou had some technical knowledge, acquired during his studies in the United States.  However,his participation in the K.E.T.A. project had enriched his experience.The components of the missile and some of the theoretical data contained in the two studies could be found in various manuals included in the file and regarded as "available literature".These manuals were not classified as "secret", but it was not established that they were accessible to private individuals.

After the hearing the Courts-Martial Appeal Court deliberated
in private and considered the following questions formulated by its
President:
 
1)Is Constantinos Hadjianastassiou guilty of having,between October 1982 and March 1983, unlawfully and intentionally communicated and disclosed to third parties military plans and information classified as secret and which had to remain secret in the military interests of the Greek

         State?  [In particular, is he guilty of having] ..., in October 1982, after having contacted the company ELFON Ltd... with a view to preparing and drawing up for the latter's benefit a study on guided missiles, for a financial consideration to be agreed with the said company when the work was in progress, unlawfully and intentionally,

(a) communicated to the above-mentioned company general information concerning the guided missile which was being designed at the K.E.T.A. and its technical characteristics,although as project officer for the K.E.T.A. missile he knew that such information was secret and that the military interests of the Greek State required that it be kept secret;

(b) transmitted to the same company several elements derivingfrom the study, relating to the project and on the samesubject-matter, of the K.E.T.A. and from the whole production
programme of the Greek guided missile ("laser kit") which
existed at the centre and which concerned principally thedimensional diagram of the missile, its external geometry,its perimetric plan, its aerodynamic elements, its Nd-YAG laser type, its dynamic model, its dome, its schematic diagram, its seeker's fairing, its basic electronics data, aswell as any other theoretical or technical elements contained in the ELFON Ltd study ..., which was elaborated entirely on the basis of the information transmitted and disclosed by him to the company and derived from the corresponding K.E.T.A.
project and study, although he knew, in his capacity as project officer ..., that the information was secret and that the military interests of the Greek State required that it be kept secret?

 2) Has it been established ... that, when he disclosed these military secrets, the accused believed, erroneously, that he was entitled to proceed in such a way or , on the other hand, that he reasonably believed that, having drawn up the K.E.T.A. study and used his own knowledge, he was entitled to
elaborate a new study and submit it through the intermediary of the company ELFON Ltd to the Weapons Industry Department?




Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την αεροπορική βάση στη Μαλάτια άνηκε στην 173 Filo RF-4 ETM - στις 10:30 και η επαφή χάθηκε στις 11:58.


Ανανέωση 1 Οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για συντριβή εντός των Συριακών χωρικών υδάτων ενώ η Russia Today επικαλούμενη δημοσιογραφικές πηγές από το Λίβανο μιλά για κατάρριψη.

Ανανέωση 2 Οι πιλότοι περισυνελέγησαν από τις Συριακές αρχές και είναι καλά στην υγεία τους.

Ανανέωση 2.1 Το πλήρωμα συνεχίζει να αγνοείται σύμφωνα με το πρωθυπουργό της Τουρκίας (βλέπε βίντεο).

Ανανέωση 3 H Hurriet επικαλούμενη Τούρκους αξιωματούχους επιβεβαιώνει την κατάρριψη του αεροσκάφους από τη Συριακή αεράμυνα.




Ο Ρ.Τ.Ερντογάν μετά τη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας





Ανανέωση 4 Έχουμε κατάρριψη και επίσημα πλέον...

Ανανέωση 5 Την κατάρριψη επιβεβαιώνουν και οι Σύροι

At 11:40 AM on 22/6/2012, an unidentified aerial target violated Syrian airspace, coming from the west at a very low altitude and at high speed over territorial waters, so the Syrian anti-air defenses counteracted with anti-aircraft artillery, hitting it directly as it was 1 kilometer away from land, causing it to crash into Syrian territorial waters west of Om al-Tuyour village in Lattakia province, 10 kilometers from the beach.

Ανανέωση 6 Η στιγμή της κατάρριψης ; Στο βίντεο δεν διακρίνεται κάποιο αεροσκάφος , αν είναι πραγματικό τότε , το Τουρκικό Phantom κατερρίφθη από πυρά AAA μόλις 1χλμ. από τις ακτές της Συρίας .





Ανανέωση 6.1


Με κάθε επιφύλαξη για την αυθεντικότητα της φωτογραφίας

Ανανέωση 7 Ο Γκιούλ επισήμανε επίσης πως το τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος που καταρρίφθηκε χθες Παρασκευή είναι πιθανόν να παραβίασε για μια στιγμή το συριακό εναέριο χώρο εξαιτίας της μεγάλης του ταχύτητας.

Ανανέωση 8 Το μαχητικό όπως αναμενόταν ήταν RF-4 Phantom και ανήκε 173 Filo 

 Ανανέωση 9 Ο υπουργός εξωτερικών της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούτογλου δήλωσε πως το Phantom χτυπήθηκε πάνω από διεθνή εναέριο χώρο 13 μίλια έξω από τον Συρίας.Το αναγνωριστικό πετούσε χαμηλά καθώς δοκίμαζε την ικανότητα αποκάλυψης των  Τουρκικών ραντάρ.

Ανανέωση 9.1 Καταγραφή κινήσεων των στρατευμάτων της Ε.Φ. διενεργούσε το RF-4 πριν καταρριφθεί από τη Συριακή αεράμυνα;

Ανανέωση 10 Το ειδησιογραφικό πρακτορείο Ria Novosti επικαλούμενο το TRT αναφέρει πως βρέθηκαν τα συντρίμμια  του Phantom σε βάθος 1.000 - 1.300 μέτρων.Δεν έχει βρεθεί ακόμη το αεροσκάφος αναφέρει η Hurriet.

Ανανέωση 11 

Η πορεία που ακολούθησε το RF-E/TM σύμφωνα με Συριακές πηγές
Ανανέωση 12 Διαψεύδει ο υπουργός εξωτερικών της Τουρκίας ότι έγινε κοινή επιχείρηση με τις Συριακές δυνάμεις για την εξεύρεση των αγνοουμένων και των συντριμμιών του αναγνωριστικού RF-4.Πηγές της Hurriet αποκαλύπτουν ότι πυρά δέχθηκε και άλλο αεροσκάφος που βρέθηκε στη περιοχή στα πλαίσια της επιχείρησης SAR.

Ανανέωση 13 Βρέθηκαν τα υποδήματα πιλότου.

Ανανέωση 14 Υποκλοπές επικοινωνιών δείχνουν πως η Συρία γνώριζε για την ταυτότητα του αεροσκάφους ,επίσης το IFF (σύστημα αναγνώρισης φίλιου ή εχθρικού α/φους) ήταν στο ΟΝ.

Ανανέωση 15 

Η πορεία του αναγνωριστικού σύμφωνα με την Radical



Ανανέωση 16 Το νήμα που αφορά το πλήρωμα ανανεώθηκε.

Ο Gökhan Ertan
O Ανθυποσμηναγός Hasan Hüseyin Aksoy

Ανανέωση 17

Η Συριακή απάντηση από τον εκπρόσωπο του Υπ.Εξ.




Ανανέωση 18 Στη περιοχή που κατέπεσε το α/φος βρίσκεται το υδρογραφικό TCG Cesme A-599 για να εντοπίσει τα συντρίμια του.Τα μέρη του RF-4 που παρέδωσαν οι Σύροι δεν δείχνουν να τα αναγνωριστικό κατερίφθη από ΑΑΑ ή από πύραυλο.

Βρέθηκαν οι κάσκες των χειριστών.Από τα ευρήματα δεν υπάρχουν ενδείξεις που να επιβαιβεώνουν  τη χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων

Την άποψη ότι το αναγνωριστικό κατερίφθη από το Ρωσικό καταδρομικό Chabanenko εξέφρασε ο ηγέτης της Τουρκική αντιπολίτευσης.

Το ΝΑΤΟ συνήλθε σήμερα στις Βρυξέλλες ύστερα από αίτημα της Τουρκίας για συζήτηση του θέματος που προέκυψε με την κατάρριψη τουρκικού αεροσκάφους από τη Συρία.




Ανανέωση 19  To TSK πέντε μέρες μετά τη κατάρριψη έβγαλε δελτίο τύπου.Συνοπτικά αναφέρεται πως το συμβάν έλαβε χώρα σε διεθνή εναέριο χώρο και οι έρευνες συνεχίζονται.





Ανανέωση 20

H Συριακή και η Τουρκική εκδοχή του συμβάντος
Ανανέωση 21

Η πορεία του Τουρκικού RF-4E/TM σύμφωνα με το TSK








Ανανέωση 22 Σύμφωνα με τη WSJ που επικαλείται μη κατονομαζόμενες πηγές από τις υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ , η πιθανότερη εκδοχή είναι το αεροκάφος να χτυπήθηκε από ΑΑΑ τη στιγμή που πετούσε μέσα στο Συριακό εναέριο χώρο καθώς δεν υπάρχουν ενδείξεις χρήσης πυραύλου  εδάφους-αέρος.

Αμερικανός πρώην αξιωματούχος : Νομίζετε πως το αεροπλάνο βρέθηκε εκεί καταλάθος ; Αυτές οι χώρες δοκιμάζουν πόσο γρήγορα βρίσκονται στον αέρα και πόσο γρήγορα έρχεται η αντιδραση.Είναι μέρος της εκπαίδευσης.


Ανανέωση 23 Sunday Times : Pantsir-S1 επανδρωμένο από Ρώσους χειριστές καττέριψε το Phantom,στέλνοντας ταυτόχρονα το μύνημα πως η Μόσχα δεν θα επιτρέψει την επανάληψη του σκηνικού της Λιβύης. Το δημοσίευμα επικαλείται και ανώνυμη πηγή της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας που αναφέρει επιλέξει ότι “εμείς δεν θα εκπλαγούμε αν επιβεβαιωθεί ότι οι Ρώσοι πατήσαν το κουμπί”.


Ανανέωση 24 Θύμα της Συριακής αεράμυνας ήταν το "77-0314"

Το 77-0314 ήταν ένα από τα RF-4E/TM που είχε τη δυνατότητα να φέρει το ατρακτίδιο LorOp
Ανανέωση 25

Το ωκεανογραφικό Ναυτιλός μεταβαίνει στη περιοχή για να συνδράμει στις έρευνες

Ανανέωση 26

Βρέθηκαν οι σοροί των χειριστών του RF-4Ε μέσα στο αεροσκάφος.



Ανανέωση 27 Ανασύρθηκαν οι σοροί των χειριστών από το βυθό - Στη δημοσιότητα έδωσε το TSK φωτογραφίες από τα ευρήματα.


































































































Ανανέωση 28 Από τα ευρήματα της νεκροψίας προκύπτει πως οι χειριστές επέζησαν του χτυπήματος από τη Συριακή αεράμυνα ( Τουρκική εκδοχή ) ως αιτία θανάτου προσδιορίζεται η πρόσκρουση του RF-4E με το νερό.
06.07.12 Κηδεύτηκαν οι χειριστές.Η τελετή έγινε την α/β Erhak της Μαλάτιας.

Ανανέωση 29 Brig. Gen. Baki Kavun Το Phantom είχε δέκτη RWR αν υπήρχε  πυραυλική απειλή οι χειριστές θα το γνώριζαν.Δεν υπάρχει εικόνα πυραύλου ή καταγεγραμμένο ίχνος του.

Ανανέωση 30 Επίσημη ανακοίνωση του TSK τα ευρήματα δεν φέρουν ίχνη εκρηκτικών καυσίμων και οργανικών υλών εξετάζεται η πιθανότητα το RF-4E/ΤΜ να κατέπεσε από μηχανική βλάβη. 


Ανανέωση 31 Οι Ρώσοι παρέδωσαν στις τουρκικές αρχές όλες τις πληροφορίες που κατέχουν για το μοιραίο τουρκικό πολεμικό αεροσκάφος.

Ανανέωση 32 Ολοκληρωθηκε η πραγματογνωμοσύνη στο ουραίο τμήμα,δεν βρέθηκαν σημάδια δίατρησης και ίχνη από βλήματα.Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Ισμέτ Γιλμάζ δήλωσε : ¨Το αεροπλάνο μας χτυπήθηκε στα 12 μίλια, και έπεσε στα 8,5 μίλια. 


Ανανέωση 33 Σύμφωνα με δημοσίευμα της Sabah οπλισμένα F-16 ήταν έτοιμα να αναλάβουν δράση εναντίων θέσεων της Συριακής αεράμυνας  τη τελευταία στιγμή η αποστολή ματαιώθηκε.

Η ελλιπής εμπειρία της THK εναντίων Ρωσικής προέλευσης συστημάτων αεράμυνας αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα - ο παραπάνω ισχυρισμός δεν ισχύει καθώς στην Anatolian Eagle οι Τούρκοι χειριστές εκπαιδεύονται στην αντιμετώπιση αντιαεροπορικών συστημάτων Ρώσικης προέλευσης  - ενώ σημειώνεται πως δεν είχαν ακόμη ξεκαθαριστεί πλήρως οι συνθήκες της κατάρριψης του RF-4E/TM.

Τέλος η Τουρκική κυβέρνηση δεν ήταν έτοιμη να αναλάβει το πολιτικό ρίσκο καθώς όπως αναφέρει το άρθρο μια πιθανή επίθεση στη Συρία θα έβλαπτε την εικόνα της Τουρκίας τη στιγμή που παρουσιάζεται να προωθεί της ειρηνευτικές προσπάθειες στη περιοχή της Μέσης Ανατολής.

Ανανέωση 34 Οι Τούρκοι επαναφέρουν στο προσκήνιο την ανεπιβεβαίωτη κατάρριψη F-16D της 192 Filo το 1996.

Ανανέωση 35 Η κατάρριψη του Τουρκικού RF-4Ε/ΤΜ κλειδί για την αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου της Τουρκίας.

Ανανέωση 36 Scramble για πτήσεις Συριακών ε/π στη Τουρκο Συριακή μεθόριο 1 2 3

Ανανέωση 37 Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Τουρκίας, Beşir Atalay,δήλωσε ότι το αεροσκάφος χτυπήθηκε από ρωσικό πύραυλο της συριακής αεράμυνας,παρόλα αυτά διευκρίνισε ότι η διερεύνηση του δυστυχήματος από την Αεροπορία της χώρας (ΤΗΚ) δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.

Ανανέωση 38 Ολοκληρώθηκε η έρευνα για τα αίτια της συντριβής του Phantom.

Ανανέωση 39 Έγγραφα,δείχνουν εκτέλεση των χειριστών από τις Συριακές αρχές.

Ανανέωση 40 Ο Τούρκος Υπ.Αμ. διαψεύδει το ρεπορτάζ του al Arabiya.

Ανανέωση 41 FSA : Οι Ρώσοι έριξαν το αεροσκάφος.

Ανανέωση 42 Τα Τουρκικά μέσα συντηρούν τη "θεωρία" δολοφονίας των δύο χειριστών από τις Συριακές αρχές.

Ανανέωση 43 Οι αρχές αρνούνται στις οικογένειες των χειριστών τη πρόσβαση στο ιατροδικαστικό πόρισμα.

Ανανέωση 44 Οι οικείοι των πεσόντων μύνησαν τους αρχηγούς της THK και της ΜΙΤ. 

Ανανέωση 45 Έναρξη δικαστικής έρευνας για την αποστολή του RF-4E