Σύμφωνα με πληροφορίες Ευρωπαίων spotter η ΠΑ το 2013 θα λάβει μέρος στις παρακάτω αεροπορικές εκθέσεις και εκδηλώσεις :


28 - 29 Ιουνίου : Wittmund, Απόσυρση Γερμανικών Phantom, συμμετοχή στη στατική έκθεση με 2 F-4E AUP Phantom (fb / Μalta Spotters)

20 - 21 Ιουλίου : Fairford, Royal International Air Tattoo 2013, συμμετοχή στη στατική έκθεση με 1 EMB-145H AEW&C της 380 Μοίρας ΑΣΕΠΕ (fb / European Airshows)

24 -25 Αυγούστου : Radom Air Show 2013, Πολωνία, συμμετοχή της ομάδας επιδείξεων "ΖΕΥΣ" (airshowinfo.hu)




υγ. Αν δεν επιβεβαιωθούν και επίσημα, δεν ισχύει τίποτα από τα παραπάνω...
Μετά τη πρόσφατη απόφαση της Τουρκίας να αναστείλει προσωρινά την προμήθεια των δύο πρώτων F-35, αξιωματούχοι της υποδιεύθυνσης Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) μίλησαν στην εφημερίδα Hurriyet για τη συμμετοχή της χώρας στο πρόγραμμα F-35. Δήλωσαν πως τα συνεχώς αυξανόμενα κόστη θα μπορούσαν να αντισταθμιστούν, με την ανάθεση κατασκευαστικού έργου, σε μεγαλύτερο ποσοστό, στη Τουρκική αμυντική βιομηχανία.

Οι Τούρκοι έχουν ζητήσει πρόσβαση στους πηγαίους κώδικες του αεροσκάφους.

Για το ενδεχόμενο να υπάρξουν και άλλες καθυστερήσεις στο πρόγραμμα, αξιωματικοί της THK τόνισαν πως κάτι τέτοιο θα διατάρασσε τον επιχειρησιακό σχεδιασμό και θα έπρεπε να βρεθεί λύση για να γεφυρωθεί το χάσμα. Επί του ιδίου θέματος αξιωματούχοι της SSM σχολίασαν, αν η κατάσταση χειροτερέψει, θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με μια νέα αγορά αεροσκαφών F-16 ενώ απέκλεισαν μια πιθανή παραγγελία Eurofighter.   

Πηγή
Απο το 2011 οι Red Arrows πετούσαν με 7 αεροσκάφη...
Ξανά στον αέρα βρέθηκαν οι Red Arrows, αυτή τη φορά με 9 Hawk... Το 2011 ήταν η χειρότερη χρονιά για ακροβατικό το σμήνος. Η "ομάδα" έχασε δύο χειριστές σε ισάριθμα ατυχήματα, ενώ η πρώτη γυναίκα χειριστής των "Red" αποχώρησε, καθώς η πίεση και η απώλεια των συναδέλφων της, είχαν αντίκτυπο στη ψυχολογία της.


Σύμβαση ύψους 45 εκατ. ευρώ ανέθεσε η Embraer στη Saab για τον εκσυγχρονισμό των ΑΣΕΠΕ Embraer E-99 (αρχικά R-99A) της Αεροπορίας της Βραζιλίας. Η σύμβαση αφορά την αναβάθμιση του συστήματος αποστολής των Erieye AEW&C, στο πλαίσιο του προγράμματος γενικότερου εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών.

 Η FAB επιχειρεί πέντε Embraer EMB-145 με σύστημα Erieye

Ενημερώθηκε από την DSCA η αρμόδια υπηρεσία ελέγχου εξαγωγών όπλων του κογκρέσου, για μια "πιθανή" πώληση αεροσκαφών στην Αυστραλία. Το συνολικό κόστος της προμήθειας θα αγγίξει τα 3,7 δίς $ και θα περιλαμβάνει 12 Super Hornet και 12 Growler με 54 κινητήρες F414-GE-402 (48 + 6 απόθεμα) και 35 ραντάρ.

Οι συνεχείς καθυστερήσει στο πρόγραμμα του F-35 οδήγησαν τους Αυστραλούς στην αγορά επιπλέον Hornet.

Την ειδοποίηση της DSCA μπορείτε να την διαβάσετε εδώ.


@aviationweek
Στο αεροδρόμιο του Manchester στις 23 Φεβρουαρίου, οι spotter φωτογράφισαν το τρίτο Μαροκινό CL-415. Το αεροσκάφος ξεκίνησε από το Goose Bay και έφτασε στο Μαρόκο με τέσσερις ενδιάμεσους σταθμούς ( Ναρσαρσουάκ, Κέφλαβικ, Μάντσεστερ, και Μάλαγα ).
Πηγή

Κατά τ'άλλα η γραμμή παραγωγής των CL έχει κλείσει εδώ και χρόνια, όπως μας πληροφορεί το τμήμα ειδήσεων.
Η Sierra Nevada Corp αναδείχθηκε για δεύτερη φορά νικήτρια του διαγωνισμού για τη προμήθεια 20 αεροσκαφών LAS (Light Air Support). Το συμβόλαιο που αγγίζει τα 427 εκάτ. $ , προβλέπει την παράδοση των πρώτων αεροσκαφών το καλοκαίρι του 2014.


Τα αεροσκάφη θα επιχειρούν στο θέατρο του Αφγανιστάν
To Δεκέμβριο του 2011, το Super Tucano επικράτησε επί του AT-6, παρόλα αυτά η Beechcraft κινήθηκε νομικά κατά της USAF λόγω παρατυπιών στη διαδικασία του διαγωνισμού και η προμήθεια πάγωσε.

Πηγή
Η HAL κέρδισε συμβόλαιο ύψους 76 εκάτ. $ από τον Ινδικό στρατό για τη προμήθεια 20 ελικοπτέρων Cheetal.Το Cheetal είναι μια υπο-έκδοση του Alouette II (Cheetah) που φέρει νέο κινητήρα ( Turbomeca TM 333-2M2 ) και παράγεται κατόπιν αδείας από την HAL.


Σε εξέλιξη βρίσκεται η παράδοση 10 ε/π του τύπου στην Ινδική αεροπορία (C) HAL

Πηγή
Αρχική επιχειρισιακή ικανότητα (IOC) "πέτυχαν" τα Α330 MRTT της RAAF, τα αεροσκάφη πλέον μπορούν να ανεφοδιάζουν μαχητικά F-18 C/D/E/F  με hose and drogue, ημέρα και νύχτα.


(C) RAAF


H Βασιλική Αεροπορία Της Αυστραλίας έχει παραλάβει και τα πέντε αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, όμως ένα παραμένει στην Ισπανία  όπου πραγματοποιούνται διορθωτικές εργασίες στο σύστημα "boom".

Πηγή
 Τα πρώτα δύο Su-30 ΜΚΙΙ (προμήθεια 6 αεροσκαφών) μεταφέρθηκαν στην Ινδονησία από αεροσκάφος στρατηγικών μεταφορών An-12-100 Ruslan. Τα αεροσκάφη έφτασαν μερικώς αποσυναρμολογημένα και χωρίς κινητήρες. Τις προσεχείς δύο εβδομάδες 17 μελές κλιμάκιο της Knaapo θα πραγματοποιήσει τις  απαραίτητες εργασίες και δοκιμαστικές πτήσεις.


Την υποστήριξη των Ινδονησιακών Sukhoi έχει αναλάβει η HAL (C) Sultan Hasanuddin AFB
Η ΤΝΙ-AU ήδη επιχειρεί με 6 Su-27SKM και 4 Su-30MKII τα οποία συμμετείχαν στη πολυεθνική άσκηση Pitch Black (φωτο 1, 2) στην Αυστραλία.


Πηγή
Το αεροσκάφος στρατηγικών μεταφορών Α400Μ με Σειριακό Αριθμό Κατασκευαστή (MSN) 009, το πρώτο από 10 υπό παραγγελία, θα παραδοθεί στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία (ΤΗΚ) τον Σεπτέμβριο του 2013, αλλά οι 4 ελικοστρόβιλοι κινητήρες Τ400-D6 θα πρέπει να αντικατασταθούν το 2015, όπως και στα δύο προηγούμενα αεροσκάφη MSN007 και MSN008, τα πρώτα που θα παραδοθούν σε αγοραστή, στη Γαλλία.

Το πλέον πρόσφατο από τα αλλεπάλληλα προβλήματα ανάπτυξης ήταν ο εντοπισμός μεταλλικών ρινισμάτων στο λιπαντικό σύστημα ενός από τους τέσσερις κινητήρες του πρωτότυπου MSN006, εξαναγκάζοντας την Airbus Military να αναστείλει τις δοκιμές λειτουργίας και αξιοπιστίας στις 160 από 300 προγραμματισμένες ώρες πτήσης. Η μεγαλύτερη από το αναμενόμενο ανισορροπία της πτερωτής (fan) –ή συμπιεστής χαμηλής πίεσης– συνέβαλε σε μηχανικά προβλήματα, περιλαμβάνοντας ζημιές στο συγκρότημα μείωσης στροφών. Έτσι απαιτήθηκε η ανάπτυξη ειδικού λογισμικού για στενότερη παρακολούθηση των επιπέδων δονήσεων. Η πλέον πρόσφατη έκδοση του λογισμικού αυτού παραδόθηκε στα τέλη του 2012, αλλά στα τρία πρώτα αεροσκάφη χρηστών θα απαιτηθεί αντικατάσταση των κινητήρων, κυρίως εξαιτίας των συγκροτημάτων μείωσης στροφών.

(C) Airbus Military

Οι παραδόσεις Α400Μ αναμένεται να αρχίσουν στα τέλη Μαΐου ή στις αρχές Ιουνίου με το MSN007, το οποίο αναμένεται να πραγματοποιήσει την παρθενική πτήση του την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου. Τα αεροσκάφη θα διαθέτουν εξαρχής ικανότητα μεταφοράς φορτίου 32 τόνων. Στα τέλη του 2013 τα παραδοθέντα Α400Μ θα υποβληθούν σε αναδρομική αναβάθμιση στο Πρότυπο Επιχειρησιακής Ικανότητας 1 (SOC1), παρέχοντας αρχικές ικανότητες ρίψης φορτίων με αλεξίπτωτα και αυτοπροστασίας. Θα ακολουθήσουν τα SOC1.5 και SOC2 στα τέλη των 2014 και 2015 αντίστοιχα, ενώ το τελικό στάδιο θα είναι το SOC3, επιτρέποντας πτήσεις χαμηλού υψόμετρου. Οι αναβαθμίσεις μέχρι και SOC1.5 κατά πάσα πιθανότητα θα απαιτούν την επιστροφή των αεροσκαφών στις εγκαταστάσεις της Airbus Military στο Σαν Πάμπλο της Σεβίλης, καθώς περιλαμβάνουν παρεμβάσεις στο υλικό. Οι επόμενες αναβαθμίσεις θα αναφέρονται στο λογισμικό και θα πραγματοποιούνται στην κύρια επιχειρησιακή βάση του Α400Μ σε κάθε χώρα.

Η τελική συναρμολόγηση του πρώτου τουρκικού αεροσκάφους άρχισε στα μέσα Μαΐου 2012, με τη σύνδεση των πτερύγων και του κεντρικού κιβωτίου πτερύγων. Η σύνδεση του ρύγχους και της ατράκτου άρχισε στα τέλη Ιουνίου. Τα Οριζόντια Ουραία Πτερύγια (HTP) και το Κάθετο Ουραίο Πτερύγιο (VTP) έφθασαν στη Γραμμή Τελικής Συναρμολόγησης (FAL) του Σαν Πάμπλο στις 11 Ιουλίου 2012, ολοκληρώνοντας την παράδοση των κύριων τμημάτων του MSN009.

Τα MSN010 και MSN011 θα παραδοθούν επίσης στη Γαλλία. Το MSN010 θα παραδοθεί επίσης εντός του έτους, ενώ το 2014 θα ακολουθήσουν 10. Η Βρετανία και η Γερμανία θα παραλάβουν τα πρώτα αεροσκάφη τους το Σεπτέμβριο και Νοέμβριο του 2014, η Μαλαισία τον Ιανουάριο του 2015 και η Ισπανία τον Ιανουάριο του 2016. Με δεδομένες τις υπερβάσεις κόστους, η σύμβαση παραγωγής 174 Α400Μ δεν θα αποφέρει κέρδη στην Airbus Military, η οποία όμως ελπίζει να ανεβάσει τις πωλήσεις στα 400 αεροσκάφη.

Πηγή 



Με τη διαδικάσία του κατεπείγοντος φαίνεται πως η Νιγηρία παρέλαβε δύο πρώην Ουκρανικά Su-25. Τα αεροσκάφη θα επιχειρούν κατά ένοπλων ομάδων που δρούν στο Νίγηρα, με χειριστές πιθανότατα "μισθοφόρους". Τις αποκλειστικές εικόνες δημοσίευσε το blog secret-difa3.

Πηγή

Πληροφορίες θέλουν τα αεροσκάφη να προορίζονται για την αεροπορία του Μάλι.
Το πρώτο από τα έξι Α330 MRTT παρέλαβε η Βασιλική Αεροπορία της Σαουδικής Αραβίας. Το αεροσκάφος πέρα από τις αποστολές εναέριου ανεφοδιασμού, θα πραγματοποιεί μεταφορές υλικών και προσωπικού.

Τα Α330 MRTT της RSAF θα μπορούν να ανεφοδιάζουν αεροσκάφη με boom και "καλάθι" (C) SPA
 Πηγή
Από την όμορφη Θεσσαλονίκη και πάλι το νέο μας Quiz. Απαντήσεις μέχρι Δευτέρα πρωί στο Blog...

Δύο βίντεο από την περίοδο που η 337 ΜΠΚ επιχειρούσε με Phantom...




h/t Lyxnafis

Τα ηνία της ομάδας "ZEYS" παρέδωσε ο Σμηναγός Μανώλης Καραχάλιος, νέος επικεφαλής της ομάδας oρίσθηκε, ο μέχρι τώρα αναπληρωματικός χειριστής επιδείξεων, Σμηναγός Γιώργος Ανδρουλάκης.

07.11.2010 : Τανάγρα, η πρώτη δημόσια εμφάνιση της ομάδας "ZEYS"

Από σήμερα η σκυτάλη του ZEUS F16 Demo Team, περνάει στο Σγο (Ι) Γιώργο Ανδρουλάκη. Να του ευχηθώ Καλή Τύχη και Ασφαλείς Επιδείξεις! Να ευχαριστήσω Όλα τα μέλη της Ομάδας, τα στελέχη των ΕΔ που μας αγκάλιασαν,όσους μας βοήθησαν κ' όλους που κάναμε να αισθανθούν υπερήφανοι... Τελος, ευχαριστώ το Θεό και την Πολεμική Αεροπορία για τη Μοναδική εμπειρία ζωής που μου έδωσαν... Ελπίζω να μην τους απογοήτευσα...Ας "Διατηρήσουμε την Ελληνική Φλόγα Αναμμένη"! ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ!!!




Η μεγαλύτερη άσκηση της Ινδικής αεροπορίας.













Tην εργοστασιακή συντήρηση 4+2 ε/π Super Puma είχε αναλάβει Ισπανική εταιρία έναντι 10,5 εκάτ ευρώ (την ακύρωσε ο Δ. Αβραμόπουλος)... Το 2011 ένα ε/π μεταφέρθηκε στην Ισπανία για την πραγματοποίηση εργασιών συντήρησης, διάρκειας 6 μηνών και κόστους 1,2 εκατ. ευρω, ποσό που στη συνέχεια σχεδόν διπλασιάστηκε (2,3 εκάτ. ευρω / υπο διαπραγμάτευση)...

Οι προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης, 500 ωρών και διετίας πραγματοποιούνται από το προσωπικό της ΠΑ @HAF

Εν τέλει αποφασίσθηκε, η 12ετής συντήρηση των ε/π Super Puma να πραγματοποιείται από το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών, για το σκοπό αυτό, το ΚΕΑ προμηθεύτηκε υλικοτεχνικό εξοπλισμό αξίας 160.000 ευρώ.

Με πληροφορίες του Α. Κούτρα από την εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος 25.02.13